KATEGORIE
DETAIL KNIHY
Autor: | Conboy Martin |
Nakladatel: | Akropolis |
EAN: | 9788074702297 |
Žánr: | Média, komunikace, žurnalistika |
Rok vydání: | 2019 |
Stav: | Není skladem |
Běžná cena: | |
AKČNÍ CENA: | 342 Kč |
Při současném rozmachu mediálních a kulturálních studií míváme občas ve zvyku pozapomínat na "tradiční" ohniska oborového zájmu: dominance televize či internetu jako kdyby přehlušovala rozhlas a klasická tištěná média přesouvala do zaprášených regálů "toho, co již pominulo" a "toho, co právě pomíjí". Náležité porozumění současnému globalizovanému, digitálnímu a tekutému světu médií je přitom do velké míry podmíněno pochopením jeho základů, historických souvislostí, ze kterých tento vyrůstá. Monografie Martina Conboye Tisk a populární kultura představuje ambiciózní pokus o právě takové promyšlené vypravení se ke kořenům. Ve svých analýzách populárního tisku (ilustrovaných týdeníků či bulvárních periodik) staví především na materiálu americkém a britském, ve svých závěrech a zobecněních ale představuje studii více než relevantní i pro naši domácí situaci. V časovém rozkročení dvou století sleduje proměny rolí a funkcí populárních periodických tiskovin od počátku 19. století do dnešních dnů, zaznamenává transformace, jimiž tyto prošly, a především stopuje vliv novinového a časopiseckého tisku na etablování a rozvoj moderní populární kultury jako takové. Svazek doplněný původní studií, která výklad rozšiřuje o potřebný český kontext, osloví každého zájemce o historii i praxi mediálního provozu, stejně jako literární vědce, historiky a badatele z příbuzných oborů. - Vychází za velkorysé podpory Ministerstva kultury ČR.
Kontaktujte nás
Nejrychlejší cesta, případně využijte odkaz KONTAKTY.